Kim jest i jaka jest funkcja „on page” i „off page” SEO

138 0

Taktyka i techniki optymalizacji wyszukiwarek internetowych stały się podstawą strategii wielu serwisów i aplikacji na całym świecie. Prawidłowe pozycjonowanie strony, optymalizacja jej architektury i treści tak, aby była lepiej pozycjonowana na stronach wyników wyszukiwania, jest nauką, która staje się coraz bardziej skomplikowana. Ponieważ wyszukiwarki, głównie Google, ulepszają sposób wyszukiwania, katalogowania i wyświetlania wyników, optymalizacja stron staje się coraz ważniejsza.

W ciągu ostatnich dwóch dekad, SEO ewoluowało wraz ze zmianami w Google. Obecnie eksperci SEO lub dowolna agencja SEO to wysoko wykwalifikowany personel, przyzwyczajony do przeprowadzania złożonych analiz i nakreślania długoterminowych strategii, które często przynoszą efekty w czasie rzeczywistym. Ich wpływ na sukces produktu w internecie jest bardzo ważny.

Żelazne zasady pozycjonowania: Część 2

W tym artykule dokonamy przeglądu „on page y off page” SEO.

Pierwsza główna klasyfikacja typów SEO opiera się na środowisku, w którym strony są tworzone. W tym przypadku mówimy o technikach „on page” i „off page”. Te pierwsze są wykonywane na samym produkcie. Są to wszystkie te działania, które optymalizują architekturę, rozwój, projektowanie, a także zawartość strony lub aplikacji. Wśród tych technik szczególnie ważne jest oznaczenie HTML, czyli prawidłowa budowa podstawowego szkieletu produktu, podstawowy układ, który obsługuje całą stronę. Użycie prawidłowych słów, czy oznaczenie HTML, jest bardzo ważne, ponieważ Google będzie lepiej oceniać prawidłowe wykonanie techniczne produktu. Równie ważna jest optymalizacja treści poprzez właściwe użycie słów kluczowych.

W przypadku technik „off page”, są to wszystkie czynności wykonywane poza samą stroną i mające na celu przekierowanie ruchu na nią. Są to taktyki, których celem jest wygenerowanie wysokiej jakości linków, które przekierowują na stronę, która ma być pozycjonowana. Metody te obejmują wiele działań, od rejestracji w katalogach czy agregatach stron, po wymianę linków z innymi stronami i poprzez pracę w sieciach społecznościowych.