Techniki SEO dla zwiększenia sprzedaży w sklepach internetowych

63 0

Brak zastosowania SEO zmniejsza szanse na znalezienie się w internecie do niemal zera. Niestosowanie tej techniki to biznesowe samobójstwo. Dla sklepu internetowego, który nadal ma skromne dochody, jest to absolutnie niezbędne. Na przykład, jeśli strona e-commerce dla podręczników szkolnych chce być odnaleziona, musi używać słów, których klienci tego typu materiałów zazwyczaj szukają w ich treści, tak aby pojawiły się w pierwszych wynikach. Nikt nie szuka biznesu z nazwy, chyba że już go zna, a celem biznesu jest właśnie to, by coraz większej liczbie osób dać się poznać.

1. Użyj dobrych słów kluczowych.

Słowa kluczowe są bardzo ważne w użytkowaniu tego systemu. Zastosowanie SEO wykracza jednak daleko poza samo znalezienie terminów opisowych. Konieczna jest również znajomość słów kluczowych konkurencji, a przede wszystkim wiedza o tym, które słowa kluczowe kończą się sprzedażą.

2. Korzystaj z lepszego SEO niż inne firmy.

Trzeba dobrze znać zastosowanie słów kluczowych, którymi żywi się konkurencja. W tym celu konieczne jest sporządzenie listy produktów oferowanych w sklepie internetowym i próba uzyskania kombinacji, które mogłyby dać lepsze wyniki w wyszukiwaniu. Na przykład, jeśli sklep internetowy sprzedaje koszulki, będzie musiał przeanalizować wszystkie rodzaje koszulek, które sprzedaje, czyli kolory, rozmiary, profile, tkaniny i inne szczegóły, które mogą umieścić stronę internetową wśród pierwszych wyników wyszukiwania. Słowo kluczowe t-shirty nie będą miały większego znaczenia. Męskie podkoszulki są lepszymi słowami, ale nadal są troch ogólne Konieczne będzie zdefiniowanie produktów w bardziej szczegółowy sposób, na przykład za pomocą słowa kluczowego: komfortowe męskie koszule sportowe. Musisz myśleć tak, jak potencjalny klient sprzedawanego przez ciebie produktu.

SEO – Wikipedia

3. Używaj dobrych treści na wszystkich stronach produktów.

Każda z docelowych stron, na których przechowywane są produkty, musi zawierać wyczerpujące informacje dla potencjalnego klienta. W internecie każda przestrzeń ma dużą wartość, nie należy jej marnować. Nie należy zadowalać się ogólnymi wyjaśnieniami dotyczącymi produktów; trzeba podać szczegółowe informacje o każdym z nich. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że pojawią się one w wynikach, a jednocześnie zwiększa szanse na zakup, ponieważ klienci chcą uzyskać wyczerpujące informacje o kupowanych towarach.

4. Używaj systemu ocen.

Oceny produktów od byłych nabywców odgrywa ważniejszą rolę, niż może się wydawać. Niezdecydowany użytkownicy lub ci, którzy oceniają produkty na różnych stronach internetowych, będą bardzo świadomi tych ocen, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Dlatego też zaleca się opracowanie systemu oceniania na stronie internetowej sklepu, aby użytkownicy, którzy znaleźli stronę docelową, dokonali zakupu. Jest to najlepsza technika, by przyciągnąć niezdecydowanych klientów.